חמישה טיפים לפרסום ממומן אפקטיבי

כמה פעמים שמעתי את המשפט

"עשיתי פרסום ממומן אבל הוא לא עובד"

אז הנה חמישה טיפים שכדאי לכם להכיר

לפני שאתם מתחילים קמפיין פרסום ממומן.

צילום: יאנה טובבין
1.
לפני שאתם מתחילים לפרסם תחשבו מה המטרה שלכם. ולפי המטרה תבחרו את סוג הקמפיין שלכם.
 לדוגמא אם אתם רוצים לייקים, תגובות, הנעה לפעולה של הקהל שלכם תבחרו קמפיין אנגייג׳מנט.
רוצים כניסות לאתר? תבחרו קמפיין טרפיק. מכירות באתר? תבחרו קמפיין המרות.
לכל קמפיין המטרה שלו ומה שתבחרו ישפיע על  התוצאה של הקמפיין.
2.
ברגע שהחלטתם מה מטרת הקמפיין הממומן שלכם מגיע שלב הטרגוט.
ההמלצה שלי: תחשבו מי הקהל שלכם. לכל עסק הקהל שלו.
תהיו מדוייקים, וכך יהיה לכם יותר קל להגיע לקהל שאתם רוצים להגיע אליו.
והטיפ המעשי? בטרגוט אל תסמנו את כל מדינת ישראל אוטומטית. ואם סימנתם עיר מסויימת, אל תשאירו את האפשרות האוטומטית של הרדיוס מסביבה. אלא תסמנו את האפשרות של בחירת העיר עצמה בלי רדיוס. רוצים להגיע לאזור בארץ? תוסיפו לטרגוט ערים, קיבוצים ומושבים באזור שאתם רוצים שהמודעה תיחשף בהם ( אני תמיד נעזרת בגוגל ומחפשת רשימות של יישובים באזור אותו אני מטרגטת). נכון, זאת עבודה רצינית שלוקחת זמן אבל תמיד אפשר לשמור את הקהל בסוף הטרגוט ולשמור אותו לקמפיינים הבאים.
3.
גם הוא כמו הטיפ הקודם קשור לטרגוט.
לקראת סוף הטרגוט יש חלק שנקרא *פילוח מפורט, אם התעלמתם ממנו עד עכשיו. אני ממליצה לכם שלא.
בתוך השורה הזאת יש עולם של מאפיינים ודרך מצוינת בשבילכם להגיע לקהל שלכם. המאפיינים מתחלקים לשלוש קטגוריות (דמוגרפי/ תחומי עניין/ התנהגויות) שם תוכלו למצוא מבחר ענק של אפשרויות לפילוח.
מה תחומי העניין של הקהל? איזה דפים הוא אוהד? באיזה טלפון הוא משתמש? מה הסטטוס המשפחתי שלו?
מתי הוא חוגג יום הולדת? האם התארס לאחרונה? האם הוא נשוי טרי? האם הוא הורה? ועוד המון אפשרויות.
אני ממליצה לחשוב מי הקהל שלכם ולהשתמש בטרגוט גם בחלק של המאפיינים. *פילוח מפורט= datailed targeting
4.
אחרי הטרגוט תגיעו לשלב בו אתם צריכים לבחור את המיקום בו יופיעו המודעות שלכם.
ברירת המחדל של פייסבוק היא שהמודעה תופיע אוטומטית בכל המקומות אותם הם מציעים.
אני ממליצה לכם לשנות את האפשרות ל״עריכת מיקומים״ ולערוך קמפיינים נפרדים לכל מיקום אותו אתם בוחרים.
זאת אומרת בקמפיין לפייסבוק תבטלו את כל שאר האפשרויות הקיימות (תורידו את סימון הוי ✔️)
ותשאירו רק את הסימון בפיד של פייסבוק. אותו הדבר כשרוצים קמפיין לאינסטגרם.
לא מומלץ בכלל להעלות את אותו הקמפיין בשתי הפלטפורמות.
5.
טיפ מספר חמש קשור למודעה עצמה, הוספתם תמונה לפוסט?
1.תדאגו שהיא תהיה איכותית וכמובן קשורה לתוכן של המודעה.
2.שתהיה מעניינת: שתמשוך את העין מבחינת צבעים וקומפוזיציה.
כי בעצם זה מה שיעצור את האדם שגולל את הפיד, ולא הטקסט שקוראים רק אחרי שמבחינים בתמונה.
3. אל תשתמשו בתמונה שהיא לא שלכם: לא תמונה שמצאתם בפינטרסט, בגוגל או תמונה שמצאתם ברשתות החברתיות. זה לא חוקי ואתם חשופים לתביעה על זכויות יוצרים.
צילום: יאנה טובבין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hi There

נעים מאוד, אורלי אלקלעי.
נשואה למון אמור ואמא לדניאל, מיה ויונתן שהכניסו צבעי פסטל לחיים ולבית שלי.
צילום הפך לחלק עיקרי מהבלוג והיום גם למקצוע שלי. אני כמעט תמיד מסתובבת עם המצלמה ביד.

אוהבת את הים, ומכורה לאינסטגרם, פייסבוק ושוקולד מריר.
מזמינה אתכם לצחוק, להתרגש ולקבל המון השראה!

Keep In Touch

Instagram Lover

דילוג לתוכן